Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer & Seppe Baeten stelden zich voor als Kandidaten-Prins Aalst 2025! Binnenkort volgen Johan & Sjalen nog! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 29 februari 2012

De Clipjesmakers van Oilsjterse Liekes: Birdierik!


(foto Birdierik)

Nieuwsgierig als we zijn, wou ik -na Montooken- nog een 'Clipjesmaker' interviewen.
En zowaar, ook Birdierik heeft een apart verhaal te vertellen!


Carnavalaalstkoentje:
"Hey, ik geloof dat u ook de man achter de clipjes bent van Birdierik op YouTube?
Wilt u me dan uitleggen waar uw motivatie vandaan komt om prachtige clipjes van o.a. Oilsjterse liedjes te maken? Ik zou u graag (na 2 andere iconen) ook eens 'aan het woord' laten op mijn blogje..."


Birdierik:
"Koen, ik ben inderdaad de man achter de 'Birdierik-clipjes'.
De motivatie om clipjes van carnavalliedjes te maken is er gekomen nadat ik het kanaal van Montooken ondekte op YouTube, die in mijn ogen nog altijd een hele grote artiest is in het maken van zijn clipjes.

Mijn eerste clipjes maakte ik van 'Ninofse liedjes' en nadien ook van de 'Oilsjterse liedjes' omdat er volgens mij daarvan veel meer zijn die echt aanspreken om er goeie clipjes van te kunnen maken.
Ik plaats er geen teksten bij zoals Montooken omdat mijn schrijven in de Oilsjterse taal niet zo goed is. Dit compenseer ik door er foto's bij te plaatsen die bij de tekst passen en soms grappig overkomen.
Sommige clipjes heb ik gemaakt op aanvraag van leden van carnavalgroepen of van de zanger zelf, o.a. deze van AmbiDance en 'Da ziede van ier' van Andy Boeykens:"



"Wat ik wel raar vind is dat er mensen zijn die mij vragen hoeveel ze moeten betalen voor het maken van zo'n clipje... wat zeker niet mijn bedoeling is om eraan te verdienen, het is nog altijd een hobby voor mij en als carnavalist van zowel Ninof als van Oilsjt draag ik zo mijn steentje bij om de carnavalliedjes van onze streek overal bekend te maken.
Met vriendelijke groeten,
Rik of Birdierik"


Nog een clipje:


Birdierik op YouTube:
http://www.youtube.com/user/Birdierik

Die andere beroemde clipjesmaker:

Montooken:
http://carnavalaalstkoentje.blogspot.com/2011/10/towergate-toerentsjeifpompoen-montooken.html
YouTube:
http://www.youtube.com/user/montooken
Facebook:
http://www.facebook.com/groups/216605261715804/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten