Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 19 april 2012

3 werden 2 Kandidaten-Prins 2013: Den Board en Steven


(foto Carnavalaalstkoentje)
Hoewel Prins Stephanie pas in januari 2012 verkozen werd (voor het tweede opeenvolgende jaar was er slechts 1 kandidaat), is er sinds maart al sprake van de 'opvolging'. En als minstens 2 kandidaten het volhouden, krijgen we een échte verkiezing!



3 kandidaten Prins Carnaval 2013 maakten zich aanvankelijk bekend...
We zetten ze al even 'in the picture'!

Ik contacteerde de 3 oorspronkelijke kandidaten en vroeg hen alle 3 om zichzelf eens voor te stellen via Carnavalaalstkoentje...

(foto's met toestemming van de kandidaten)

Kiki zou maar wat graag de tweede vrouwelijke Prins worden:
"Hey Koen, de carnavalkriebels zijn gekomen 9 jaar geleden bij AKV Wadesdavoriet waar ik 6 jaar lang mee de stoet heb gelopen.
Sinds mijn 13e had ik besloten om ook eens een kans te wagen voor Prins Carnaval! Waarom? Omdat ik vind da een vrouw even sterk is en evenwaardig is om een prins te kunnen zijn.

Bij mijn weten moet het niet altijd een man zijn. En mag het gerust een vrouw blijven!
Hoe ik mezelf omschrijf? Klein, zot en onnozel en vooral gek op dansen, heb zelf al mee gedanst bij verschillende kandidaten/prinsen. Zowel op de linker- als rechterkant van Oilsjt. Mijn huidige groep is Schiefregt'Oever."


Op 30 augustus maakte Kiki bekend dat ze afhaakt als Kandidate:
http://carnavalaalstkoentje.blogspot.be/2012/08/kiki-haakt-af-als-kandidate-prins-2013.html


Den Board wil na 2010 opnieuw z'n kans wagen:
"Hey Koen,
ik ben Den Board (Peter) 43 jaar.
'k Ben lid van De Poipeplekkers. Men hobby's zijn carnaval en alles wat er rond draait.
Ja, 't es na of noeit zeiker: meidoeng es een passie en door leven weir na e poor joor nortoe!


Alles moet bijna wijken voor de Prinsjenverkiezing en carnaval.
Door te stoon veren zuveil maan, da's de kreem en moest het meigen likken, dor op de mert 3 daugen, da zol pas de max zen!
Genieten van elke second allemool! De carnavalisten eer ontweirpen en moed ver wa se e gans joor mauken en doeng ferm!
Allee, wa da'k wil zeggen: ik zol fier zen op ons ajoinen dak ere prinsj zou megen zen!
En veral ze allemool bedanken, oeik de mensjen langs de stroot!
't Es toch dorveer dammen't doeng..."

Campagneliedje:



Steven wil na 2000 opnieuw z'n kans wagen in 2013:
"Hallo, ik ben Steven, geboortejaar 1973 en ik ga zelf al meer dan 30 joor mee in de stoet (sinds m'n 8 jaar).
Mijn carnavalsgroep: De Droeve Apostelen.
'Carnaval is mijn leven, ik zou er alles om geven!' Het is een 'drijfveer'!



De reden van m'n kandidatuurstelling is dat ik jarenlang achter de schermen meehielp met kandidaten en hun shows. Nu wou ik eens 'voor de schermen' en ik heb altijd gezegd dat 2013 'mijn jaar' zal worden!
Maar ik wil ook benadrukken dat ik Oilsjt Carnaval en ook de ganse Stad Aalst in 't algemeen op een positieve, opbouwende manier naar buiten wil brengen!
Als Prins wordt je ambassadeur voor één jaar!"

Campagneliedje:


In de aanloop naar de Prinsenverkiezing 2013 komen we vast en zeker nog vaak met vers nieuws!
Logo's van de 3 kandidaten:
http://carnavalaalstkoentje.blogspot.com/2012/03/kandidaten-prins-2013-stellen-logos.html

Update artikel over de 'drukke maanden' en de campagnebals:
http://carnavalaalstkoentje.blogspot.be/2012/09/drukste-maanden-voor-steven-en-den-board.html

Hier draait het om: de grote 'eer' om deze scepter te mogen dragen!
(Carnavalaalstkoentje, de scepter in de handen van Prins(es) Stephanie)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten