Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 23 januari 2013

Parket Concludeert: Géén sabotage bij Campagnebus! + Reacties...*UPDATE*

(©Belgian David: archieffoto van de 'bus')

De 'Nationale Media' sprongen met veel aandacht (kranten, Ter Zake...) op de 'wrange nasmaak' na de Prinsenverkiezing:
http://carnavalaalstkoentje.blogspot.be/2013/01/nasleep-prinsenverkiezing-bezorgde.html

Het Parket van Dendermonde opende -op eigen intiatief- een onderzoek en de conclusies zijn 'onthutsend' en 'geruststellend' tegelijk:
De 'Bus van Prins Carnaval' was dan toch niet gesaboteerd!!

De commotie die dit nieuws teweegbracht zorgde voor een 'Warme Oproep' naar de (Nationale) Media vanuit vzw Carnavalist Tot In De Kist,
om eindelijk eens het mooie te tonen en niet steeds de negativiteit 'uit te vergroten' op TV!

Maar waarom de 'heisa' dan -al dan niet- (on)bewust de wereld werd ingestuurd blijft een raadsel! En vooral: wie daar iets aan wint!
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/oostvlaanderen/130123_PrinsCarnaval_GeenSabotage
"Hoewel niemand een klacht had ingediend, opende het parket toch een onderzoek. Nu is gebleken dat er van sabotage allicht geen sprake was. Enkel een leiding van de koelvloeistof was gesprongen. De remleidingen werken perfect. Deze leidingen waren op geen enkel vlak gesaboteerd, laat staan doorgeknipt. Dat kun je trouwens enkel doen van binnen in de bus, niet van onder of van buiten de bus."

REACTIES

Bericht van Steve De Backer:
"Wij zijn enorm verontwaardigd dat een gerechtelijk onderzoek lekt via de media, en dat wij als betrokken partij de resultaten hiervan moeten vernemen via de kranten en sociale media.

Wij blijven de gebeurtenissen betreuren...
Zonder 1 iemand de vinger te wijzen.




Wij als burgerlijke partij blijven bij ons verhaal, zeer goed wetende dat het parket de schade en oorzaak moeilijk kan achterhalen omdat het voertuig reeds hersteld werd.
Wij blijven deze daad echter betreuren, toch willen wij niet dat de zaken verder escaleren via pers en sociale media."


AKV De Poipeplekkers
Voorzitter De Backer Steve


Steve De Backer plaatste ook deze foto op Facebook:

-------------------------------------------------------------------------------
Bericht van Steven Van Wesemael:
"Graag had ik het volgende mee gegeven van reactie op de evolutie van de foute berichtgeving over de sabotage van de bus van Steve De Backer die gehuurd werd door Prins Peter II (Den Board):




De Droeve Apostelen, mensen uit mijn entourage of campagneteam of ik zelf hebben op de dag van de prinsenverkiezing in Aalst géén remleidingen van een bus doorgeknipt. Er zijn zelfs helemaal geen remleidingen doorgeknipt. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Het zou totaal onverantwoord zijn om iets banaal (maar tegelijkertijd zo belangrijk) als een verkiezing tot prins carnaval aan te wenden om dertig, veertig of vijftig onschuldige feestneuzen in gevaar te brengen. Net zoals het totaal onverantwoord is om iets banaal (maar tegelijkertijd zo belangrijk) als een verkiezing tot prins carnaval te gebruiken om mensen te bedreigen of gelijk welke vorm van geweld te gebruiken.

Ik vind het jammer dat mijn carnavalgroep, de droeve apostelen, zelfs luidop met de vinger gewezen werd. Ik vind het jammer dat mensen uit mijn entourage of mijn campagneteam genoemd werden als dader van iets wat eigenlijk helemaal niet gebeurde. Ik vind het jammer dat ik zelf het verwijt kreeg mee aan de basis van deze criminele daad te liggen. Een criminele daad die vandaag als onbestaande bewezen werd. Maar intussen wel een stempel drukte op mij als persoon, op het bedrijf dat ik run, op mijn medewerkers en op mijn groepsleden.

Het zal misschien weinig mensen verbazen dat ik even twijfelde aan een klacht over laster en eerroof, zoals dat heet. Zonder even luid te roepen als een aantal protagonisten net na de prinsenverkiezing, weliswaar. Maar wat zou ik daarmee bereiken? Een juridische rompslomp waar eigenlijk niemand iets bij te winnen heeft. Ik niet, mijn bedrijf niet, mijn campagneteam niet en mijn groep niet. Integendeel. Het zou een aantal partijen misschien nog meer gaan polariseren en dat kan en mag nooit de bedoeling zijn. Wie mij kent, weet dat ik mee mijn schouders zet onder organisaties zoals carnavalist tot in de kist. Het zou dan ook indruisen tegen elk principe van deze vereniging om te zorgen voor nog meer tweespalt en een aantal discussies ten spits te drijven.

Let wel, ik betreur wat de dagen na de verkiezing gezegd werd. Niet alleen door mensen die er bij betrokken waren. Maar ook door mensen die zonder voldoende kennis van zaken een oordeel over mij, mijn campagneteam en mijn carnavalgroep klaar hadden. Niet zo maar jan met de pet (of met de pruik). Maar ook mensen van wie ik had gedacht dat ze zich net iets beter hadden kunnen laten informeren vooraleer publiekelijk boude uitspraken te doen. Ik betreur ook een aantal artikels die in de media verschenen en mijn naam en die van mijn campagneteam en carnavalgroep door het slijk haalden.

Maar laat ons vooruit kijken. Carnaval is voor mij een feest van gans onze Aalsterse gemeenschap. Jong en oud. Arm en rijk. Rood, blauw, geel, oranje en groen. En dus ook van alle carnavalisten. Laat ons dus hopen dat we hiermee deze affaire achter ons kunnen laten en we op tien, elf en twaalf februari en eigenlijk ook gewoon de rest van het jaar samen vastelauved kunnen vieren. Allemaal samen. Zij aan zij. Dat is volgens mij de échte ziel van carnaval. Met of zonder scepter op mijn arm."


Ook burgemeester D'Haese liet woensdag weten opgelucht te zijn dat er geen sprake is van sabotage!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten