Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 26 december 2013

Aalst-Blankenberge, we spraken met Luc van De Lodderoeigen: harde werker op....'2 fronten!' *INTERVIEW*

(Foto ©Carnavalaalstkoentje: Luc Cocquyt)

Wie de Carnavalswerkhallen regelmatig bezoekt, kan vooral in 't weekend wel eens Luc Cocquyt aantreffen bij
De Lodderoeigen!
Luc is Lodderoeig, carnavalist en... ook wel corsoliefhebber in hart en nieren!


Elk jaar opnieuw werkt hij, als voorzitter van de enige Blankenbergse corsogroep 'De Strandblomme',
hard aan z'n bloemenwagen.

En als het corso voorbij is, zie je hem meer en meer in Aalst.

(Foto ©Carnavalaalstkoentje: voorbereidingen De Lodderoeigen 2012)


Carnavalaalstkoentje had opnieuw een interview met Luc.


AALST-BLANKENBERGE

Carnavalaalstkoentje:
"Ik kan blijkbaar een gans jaar door een artikel schrijven over jou:
een man uit Blankenberge, 'Lodderoeig' én 'Strandblomme'...
En toch bereid om de afstand van Blankenberge naar Aalst te overbruggen?"


Luc:
"Ja, 't klinkt 'vreemd', maar dat verhaal is op zich al uniek hé..."
(zie artikel: KLIK)

Carnavalaalstkoentje:
"Hoe zit het nu concreet voor jou?"

Luc:
"Ik probeer iedere zaterdag in Aalst aanwezig te zijn en er een volle dag hard door te werken voor mijn carnavalsgroep De Lodderoeigen.
Ik hou me bezig met de laswerken, maar ook het andere 'grote werk' doe ik graag.
Want we hebben terug ondervonden dat als we als team samenwerken, er veel kan gebeuren.
Ons thema in 2014 zal mooi zijn, maar meer mag ik niet zeggen hé Koen.
Nu, dat betekent ook dat er bergen werk verzet moeten worden en stilzitten kan ik niet...
Elk uur dat ik in Aalst ben, wil ik me nuttig maken, daarom kom ik ook met veel plezier vanuit het verre Blankenberge."

(Foto ©Carnavalaalstkoentje: de corsogroep van Luc)

CARNAVAL EN CORSO

Carnavalaalstkoentje:
"Maar je werkt ook alweer op '2 fronten'...?"

Luc: 
"Klopt, ook voor het corso van 2014 in Blankenberge ben ik al begonnen... 
We beginnen altijd de laswerken en technieken tussen Kerst en nieuw, dan na nieuwjaar ligt 't stil tot na carnaval, omdat ik iedere zaterdag in Oilsjt ben en de week na carnaval... terug werken aan het corso hé..."

Carnavalaalstkoentje:
"Een gans jaar inzet voor carnaval en corso: je moet het écht wel graag doen, Luc!
Bedankt voor dit interview!"


(Foto ©Carnavalaalstkoentje: voorbereidingen De Lodderoeigen 2001)


STEUN

Wie Luc en z'n corsogroep 'De Strandblomme' wil steunen, kan dat!
Luc verkoopt superlekkere bolletjes Jonge Kaas!

Wie geïnteresseerd is,
stuurt best eerst een mailtje naar luc@cocquytbouw.be
Daarin je naam, en hoeveel bolletjes je wenst (9,5 Euro / stuk).

Afhalen en betalen kan iedere zaterdag in hal 5B bij De Lodderoeigen!

Eerder interviews met Luc:
- Lees HIER en HIER en ook HIER

Over De Lodderoeigen 2014, komen we op deze blog binnenkort uitgebreid terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten