Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 16 december 2013

Prins Oost-Vlaanderen Fabio blikt terug op 'Super-Prinsenjaar' en kijkt uit naar 'Afscheidsbal'!

(Foto's / Filmpje ©Carnavalaalstkoentje / ©Koentje75 op YouTube)


PRINS OOST-VLAANDEREN

Je zal hem ook wel al eens ontmoet hebben, Aalstenaar én
Prins Oost-Vlaanderen Fabio Follador!


Carnavalaalstkoentje sprak met hem en blikt terug op een geslaagd jaar...


Carnavalaalstkoentje:
"Omschrijf je 'Prinsenjaar' eens in één woord?"

Fabio:
"Een superjaar!"

Carnavalaalstkoentje:
"Prins van Oost-Vlaanderen: iedereen keek 'raar' op..."

Fabio:
"Ik wou Prins worden met mijn 'zotte kop'!
Ik heb er toch maar aan meegedaan en gewonnen hé.
Voor Aalst telt dat niet echt...maar buiten Aalst kijkt iedereen ervan op.
Bovendien, als ik zeg dat ik van Aalst ben, trekken ze grote ogen, tonen ze respect.
Aalst is voor Vlaanderen dé carnavalsstad en daar kan niemand tegenop."



Carnavalaalstkoentje:
"Wat heeft het persoonlijk voor je betekend?"

Fabio:
"Iedereen kent me nu,
ik ben 'sociaal', ik ben van 'de stad van mèn droeimen', nen echte carnavalist...
Maar het was een 'zwaar jaar': ik heb een ongeval gehad en moest wegblijven van vele activiteiten.
Maar nu sta ik er terug: drukke weekends, overal naartoe: in Aalst of ver erbuiten, om op mijn manier mijn stad te vertegenwoordigen."




PRINS VAN BELGIE

Carnavalaalstkoentje:
"Heb je nog toekomstwensen?"

Fabio:
"Ik heb nog één droom: Prins van België te worden!
Prins van Aalst zal nooit haalbaar zijn voor me,
maar dat neemt niet weg dat ik trots ben op Oilsjt en het feit dat ik Prins Oost-Vlaanderen mag zijn!
En overal waar ik kom, hoe ver ook, ervaar ik:
'Oilsjt is wel degelijk een Weireldstad'!
Ook al beseffen we dat véél te weinig! Wees er allemaal TROTS op!"




Ook volgend jaar heeft Aalst met Lieve opnieuw een Kandidate voor Prins(es) Oost-Vlaanderen!
De verkiezing is op 24 januari in Zottegem.

Reportage met dank aan Prins Oost-Vlaanderen 2013, Fabio Follador

Op 11 januari geeft Fabio zijn 'Afscheidsbal', iedereen welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten