Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 15 april 2014

*INTERVIEW* Yann is jongste prijswinnaar Nationale Fotowedstrijd DAK!

(Foto's ©Carnavalaalstkoentje)

INLEIDING

Nadat we opening van de Fototentoonstelling
'Aalst Carnaval In Kleur' van DAK
bezochten,

namen we nog 2 interviews af.

Eentje met de winnaar, André Catteeuw 
en in dit artikel met het jongste talent:
Yann De Smet, 13 jaar, uit Impe!
Zijn foto  'Zonder Woerden' won de negende prijs!




MAANDAGSTOET

Carnavalaalstkoentje:
"Dag Yann, je bent zo jong nog, en nu al 'in de prijzen'!"

Yann:
"Het is mijn 5e deelname en ik fotografeer uitsluitend de maandagstoet...
Dan heb je 'meer plaats' en kan je op het Stationsplein foto's nemen,
daar zie je een mooie achtergrond..."



Carnavalaalstkoentje:
"Met welk toestel werk je?
Want jij bent het bewijs dat je geen 'professional' moet zijn,
om in de prijzen te vallen..."


Yann:
"Ik werk alleen maar met een Canon Ixus!
Een 'kleine kodak' is dat,
maar daar kun je ook mooie foto's mee nemen hé!"



Carnavalaalstkoentje:
"Wat ging er door je heen toen je wist dat je één van de winnaars was?"

Yann:
"Mijn mama zei 'je hebt een brief gekregen van DAK'...
Ik had 5 foto's ingezonden...
Ik dacht dat het gewoon was dat ik deelnam en mocht naar de opening gaan,
maar toen zei mama 'je hebt iets gewonnen'!
Ik was SUPERBLIJ!"


Carnavalaalstkoentje:
"De 'carnavalsmicrobe' heeft je stilaan 'in z'n macht'..."

Yann:
"Ik ben ook een grote Kamiel-fan, en dat weet hij!
Ik verzamel alles rond carnaval,
ook de nominetjes...
En, misschien mag ik volgend jaar wel mee met een grote groep in de stoet...
Dat is een 'droom'..."



MAMA


Ook de mama van Yann kreeg een 'eervolle prijs',
maar eindigde niet zo hoog als Yann...

Mama Peggy:
"Fotografie zit in z'n bloed hé,
Yann kon als klein manneke alleen 'naar omhoog fotograferen',
en op familiefeesten waren dat dan wel de tofste foto's!
't Is altijd al 'ne creatieven' geweest...

En ja, ik won dus ook een prijs,
maar hij neemt die foto's ZELF hé, kijk maar..."


'TROTS' toont mama Peggy een foto waarop haar zoon Yann staat die de foto's neemt!


We bedanken Yann en z'n familie voor dit leuke interview!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten