Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 21 september 2014

20 joor AKV Wadesdavoriet, 'het plezier kwam terug'!


20 JOOR

AKV Wadesdavoriet mag vanaf nu 'meedoen' met het selecte groepje  Aalsterse carnavalsverenigingen,
die een rijke geschiedenis hebben van 20 jaar of meer!

In Bowling 'The New Cat' op het Vredeplein in Aalst,
vierde de groep dat feestje met een karaoke-avond
gastoptredens van Kandidaat-Prinsen,
(oud-)leden, sympathisanten en vooral een heleboel ambiance!



AKV Wadesdavoriet kijkt dan ook vol verwachting uit naar de toekomst!

Carnavalaalstkoentje dook met voorzitter Michel Heck
in de 'archieven'...


TERUGBLIK

              (©Carnavalaalstkoentje: Voorzitter Michelleken)

Carnavalaalstkoentje:
"Elke groep heeft zo zijn 'oorsprong',
waar ligt die bij jullie?"


Michel Heck:
"Eigenlijk bij een 'triestig verhaal'...
Ik was lid van AKV De Schoimers en eveneens Sint-Maarten.
Op hun 'Sintje Merten-bal' kon ik hierdoor niet komen 'werken',
maar ik had beloofd om 'sjokolatten mannekes' uit te delen...
Toen we daar toekwamen (ik en Franksken van AmbiDance),
zei men dat we niks hadden meegeholpen,
hoewel we dit vooraf besproken hadden op de vergadering.
En zo ben ik uit De Schoimers gestapt en heb ik mijn eigen groep opgericht...
Wadesdavoriet was geboren!"


(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 1993)

Carnavalaalstkoentje:
"Wat is je het meest bijgebleven?"

Michel Heck:
"Wel, ik moet zeggen, ons eerste jaar leverde veel lof op,
eerbetoon aan de Ajuinboer...
Maar voor mij waren die koks het 'schitterendste' van wat we ooit gedaan hebben.
Met die tafels...
Dolkomische act, eenvoudig,
maar om te lachen...
Een vierde plaats bij de Kleine Groepen!"


(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 1995, 'koks')

Carnavalaalstkoentje:
"Plots kwam er een einde aan: de eerste groepsfase was gedaan?"

Michel Heck:
"Ons laatste jaar was toen 1998...
Een gebrek aan leden was de discussie.
We waren nog amper met 14,
financieel niet langer haalbaar...
En toch hé...
D'r zijn er 'uitgezwermd' naar andere groepen.
Zelfs ik zat 2 jaar bij 'De Zieke Zjieratten'
en 1 jaar Schiefgoddeweg..."


(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 1998)

Carnavalaalstkoentje:
"Wadesdavoriet kwam uiteindelijk weer boven water?"

Michel Heck:
"Ja, kijk, na een paar jaar beseften we met 11 van de 14 die 'stopten'
dat de goesting er terug was en we overwogen opnieuw te beginnen...
Onder impuls van mijn broer besloten we het te doen.
Vanaf 2003 waren we ingeschreven als AKV bij de Kleine Groepen.
En we maakten met ons 'vliegerkes' een goede start!"


(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 2003)

Carnavalaalstkoentje:
"Het ging 'voor de wind', maar nooit in de prijzen?"

Michel Heck:
"We hebben goede jaren gehad,
met soms ferme onderwerpen,
maar misschien ligt het aan mij...
't Schijnt dat ik een 'groot bakkes' heb
en soms ne keer zeg wat ik wil,
ook wel tegen ene van de jury ofzo...
Maar het waren toch wel de komische onderwerpen die me het meest bijbleven..."


(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 2006, 2-delig kostuum)

Carnavalaalstkoentje:
"Is het moeilijk om voorzitter te zijn van zo'n groep?"

Michel Heck:
"Het is niet altijd gemakkelijk,
er vallen wel ne keer woorden,
dan zijn er leden die er uit stappen soms en het niet willen uitpraten...
Maar gelukkig komen er ook bij:
we zijn met een 46 en da's niet eenvoudig om op één lijn te lopen.

Sinds 2006 stapten we over naar Middelgroot:
meer werk dus, alhoewel...
Ik heb nooit een 'fabriekske' willen hebben,
maar een carnavalsgroep waar 't plezant moet blijven,
ook als we werken..."


(©Carnavalaalstkoentje: wagen Wadesdavoriet 2011,
(mijn) foto haalde nationale pers)


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe ziet de toekomst er uit?"

Michel Heck:
"We hebben een paar jaar 'fusiegroep' achter ons
en nu kijken we als 'Wadesdavoriet' vooruit!
Voor volgend jaar kozen we voor 'Amusement' in de stoet
en het is dat wat ik wil!
En ik hoop dat we met z'n allen bij Wadesdavoriet toch weer
'ne schitterende carnaval' mogen beleven!
"


Carnavalaalstkoentje dankt AKV Wadesdavoriet voor de fijne attentie!

We wensen hen nog vele, toffe carnavalsjaren toe!

(©Carnavalaalstkoentje: Wadesdavoriet 2014, verlichte kostuums)

Meer over de geschiedenis van AKV Wadesdavoriet?
Lees verder via DEZE LINK

(©Carnavalaalstkoentje: fotokader Wadesdavoriet)

KLIK op de FOTO voor betere kwaliteit (resolutie):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten