Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 11 januari 2015

Bedankt Prins Werner: Afscheidsbal doet Flora feesten!

      (Foto's ©Carnavalaalstkoentje, Afscheidsbal Prins Werner)

AFSCHEID

Aan het 'rijk' van Prins Werner komt een einde
en de traditie wil dan dat een 'afscheidsbal' nog één keer z'n fans in extase brengt...

De populaire Prins liet het niet aan z'n hart komen en zorgde voor een rijk gevulde avond,
boordevol ambiance en gastoptredens...

Een sfeerverslag...

De Prins tussen zijn 'sleppendragers'...


Samen met zijn groep, AKV De Popollekes:



BEDANKT


Het verhaal van Prins Werner eindigt pas op zaterdag 17 januari...
Maar op zaterdag 10 januari werd nog een bladzijde geschreven!


Tijd dus voor een terugblik...

Carnavalaalstkoentje:
"Het Prinsenjaar is bijna voorbij...
Hoe kijk je terug?"


Prins Werner:
"Ik besef dat het een uitzonderlijk jaar was:
voor de tweede keer Prins geweest...
En er eigenlijk veel bewuster van genoten nu...
Daarom wil ik heel veel mensen bedanken ook:
ik ga ze niet nog eens opnoemen,
maar ze moeten weten dat ik zonder hen hier niet zou gestaan hebben...
Ook zoveel mensen achter de schermen: nen dikke merci!"



Carnavalaalstkoentje:
"Wat is het verschil met 20 jaar geleden?"

Prins Werner:
"D'r komt veel meer bij kijken...
Ge moet ook meer activitoiten doen,
er zijn meer eetfestijnen...
Maar past op hé: ik deed en doe dat graag...
En ge leert zoveel mensen kennen:
sommigen blijven zeker vrienden voor het leven!"


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe ervaar je dit afscheidsbal?

Prins Werner:
"Pakske volk mogen ontvangen
fiestje van gemaakt,
mensen die mij dankbaar zijn...
Ik heb gevoeld hoe het is om een Prins van dat volk te mogen zijn:
merci allemool, Oilsjteneers en Oilsjteneskes om te 'kommen'...
En merci da'k eire Prinsj mocht zèn!"




Carnavalaalstkoentje:
"Einde van het verhaal?"

Prins Werner:
"Een prachtig afsluiter en die was meer dan geslaagd!
Maar ik heb iets met 20 hé...
20 jaar tussen 1994, mijn eerste keer Prins
en 2014, de tweede keer...
Dus ja, als ik nu geen 20 joor wacht...
Lotj ons eerlijk zijn:
terug Prinsj in 2020...
Ik weet het, dat is dan van '3 keer Prinsj is Koizer',
wie weet...ik droom d'r wel van..."




AFSCHEIDSLIEDJE

Zoals de traditie het wil: bij elk afscheid hoort een liedje!
Al breekt Werner met de 'typische versie' van die song...


Een duidelijk andere invalshoek...


Carnavalaalstkoentje:
"Een afscheidsliedje dat 'breekt' met z'n voorgangers?"

Prins Werner:
"Kijkt, het moet niet atoid dat gedoe zijn met die slows...
Da's prachtig, maar ik wou eens iets anders oitprobeiren.
Het liedje is er eentje die ik ook het ganse jaar door wil horen
en ja, er zit wat 'tempo' in en ook de tekst is 'anders'.
Misschien blijven ze 't nog wel efkes vér e poor joor drooi'n,
tot  mijn volgende campagnelieken er is..."

*Het afscheidsliedje houden we achter tot na de Prinsenverkiezing:
Prinsj Werner vroeg ook om dit te respecteren.
Tot nader order doen we dat.*


We bedanken onze Prins Werner 2014!


Laatste 2 foto's: met dank aan ©Patrick De Boeck: Meer? KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten