Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

donderdag 12 februari 2015

Carnaval 2015: Het Kostuum van Prins 'De Joe' Joeri!

      (Foto's ©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri 2015)

HET KOSTUUM VAN PRINS JOERI

Onder ruime belangstelling mocht Prins Joeri 'De Joe' zijn kostuum voorstellen in Bowling The New Cat op het Vredeplein te Aalst.
Traditioneel gebeurt dat de donderdag voor carnaval.



Uiteindelijk koos hij voor een prachtig ontwerp met veel details, zowel de voor- als de  achterkant.

Op de achterkant van zien we een karikatuur van zijn zoon Robbe en zijn dochter Lotte. Joe staat in het midden. 
Verder de naam van z'n groep 'Beschomt', een verwijzing naar 'Carnaval Oilsjt' en 'Prinsj Joeri'...


EIGEN ONTWERP

'De Joe' was ervan overtuigd dat hij een eigen creatie wilde
en ging ervoor zelfs meerdere keren voor terug naar Maaseik.

Dat het een eigen ontwerp werd,
bleek ook uit ons interview:

Prins Joeri:
"Ik kwam thuis en ik heb er lang over nagedacht...
Ik wou een eigen kostuum,
iets anders, volledig anders dan wat ze me eerst voorstelden in Maaseik.
Hun eerste idee heb ik toen meteen 'on hold' gezet.

Ik bracht een ander concept mee:
een ontwerp dat 100% mijn ding is!
En dat is wat ik wou..."




SFEERFOTO'S

Enkele prachtige foto's van onze Prinsj 2015:

Alle foto's ©Carnavalaalstkoentje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten