Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 2 februari 2015

*INTERVIEW* De eerste weken van Prins Joeri...

            (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, bij AKV Beschomt)

Iets meer dan 2 weken terug werd Joeri Mens 'De Joe' verkozen tot Prins Carnaval 2015!

Tijd om al even terug te kijken naar de 'droom die uitkwam'...
Carnavalaalstkoentje kwam Prins Joeri tegen in de Werkhallen:
op bezoek bij 'zijn' groep AKV Beschomt...

          (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, nét Prins)

Carnavalaalstkoentje:
"2 weken Prins van d'Ajoinen...
Wat is je het meest bijgebleven?"


Prins Joeri:
"Het tofste moment was de 'totale ontlading'...
Ik had gralek veel stress bij die punten.
Ik was écht bezig met tellen en dan...
ongelofelijk....
En op 't podium met mijn zoon erbij:
dat was ook een hoogtepunt!"


          (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, met zoon Robbe)

Carnavalaalstkoentje:
"Na de proclamatie, nog lang gefeest?"

Prins Joeri:
"Ik heb mijn campagnelokaal bezocht,
ben naar den Eendracht gaan kijken
en ben met mijn campagneteam gaan eten..."


          (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, de nieuwe scepter)

Carnavalaalstkoentje:
"Je kostuum, hoe is het daarmee?"

Prins Joeri:
"Ik moest dat gaan kiezen in Maaseik.
Ik had er op voorhand niet durven aan denken,
maar ergens wist ik wel wat ik wou...
Er was niet meteen echt iets in mijn maat.
Ge doet vanalles aan
en je kiest op basis van wat er is..."

          (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, verkiezingsshow)

Carnavalaalstkoentje:
"Was je keuze snel gemaakt?"

Prins Joeri:
"Ik kwam thuis en ik heb er lang over nagedacht...
Gebeld dat ze alles mochten 'stop zetten'.
Ik ben terug gegaan,
maar dan om mij 'op mijn gemak' te voelen...
Ik wou een eigen kostuum,
iets anders, volledig anders dan wat ze me eerst voorstelden.

Ik bracht een ander concept mee:
een ontwerp dat 100% mijn ding is!
En dat is wat ik wou..."


          (©Carnavalaalstkoentje: Prins Joeri, dolenthousiaste achterban)

Carnavalaalstkoentje:
"Hoe verlopen de komende weken:
drukker en drukker?"


Prins Joeri:
"Ik moest eerst nog mijn verlof regelen op 't werk.
Bijna 3 weken verlof genomen in totaal.
De week ervoor, de week zelf en de week erna tot de woensdag...
En natuurlijk alle opdrachten vervullen die ze mij vragen vanuit de stad.
Dus hier en daar een extra dag nodig.
Maar gelukkig hadden ze op 't werk al een Prins gehad met 'Den Board':
ze waren erg meegaande, ik mag niet klagen..."


         (©Patrick De Boeck, Nacht Van Ajoin Music 2015)

Carnavalaalstkoentje:
"Slotvraag: waar kijk je het meeste naar uit?"

Prins Joeri:
"Naar de stoet én de Popverbranding!
Ik weet het, de Popverbranding is het laatste van carnaval,
maar DAT moment als Prins mogen beleven:
daar heb ik altijd al van gedroomd..."


Binnenkort komen ook de andere dromen van Prins Joeri 
'De Joe' uit!

Met dank aan Prins 'De Joe' Joeri!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten