Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 24 januari 2017

Carnavalshit 'Ne Russische Congei', plots een 'Weireldhit' dankzij Oilsjterse Trump-Hacker!

Foto: ©Geert Segers, Inti bij Oilsjt Mjoezik

TRUMP-HACK

Bijzondere dag voor de Oilsjterse Carnavalswereld:
maandag 23 januari 2017!

De eerste werkdag na de Prinsenverkiezing  én de eerste werkdag van president Trump in de USA!

Meteen werd die 'gehackt' door Inti De Ceukelaire, 'ethisch hacker'.
(maar ter verduidelijking, het gaat om een oude tweet..)



ETHISCHE HACKER

Foto: ©Geert Segers, Inti bij Oilsjt Mjoezik

De 21-jarige Inti De Ceukelaire uit Aalst is er in geslaagd een tweet van Donald Trump te hacken.

Daardoor verspreidt de Amerikaanse president nu een Aalsters carnavalsliedje over Russische prostituees naar zijn 21 miljoen volgers!

Inti (bij Oilsjt Mjoezik):
"Het begon zondagavond. Ik zat thuis en dacht, hoe ga ik Trump liggen hebben?
Zelf ben ik 'gene fan' en ik wou hem eens bij zijn 'pietje' hebben.
Door een programma te schrijven dat 'dode links' selecteerde, kon ik plots enkele daarvan 'kopen'. En voor wat luttele euro's had ik plots veel plezier want 'wat als...'

Als Oilsjteneer zette ik er meteen een toepasselijk Oilsjterse lieken op, met bijhorende videoclip en na een nachtje zonder slaap, is het resultaat ondertussen (inter)nationaal bekend!
Van Trump of z'n entourage kreeg ik wel nog geen reactie..."


TWEET

Trump plaatste in 2012 op zijn Twitteraccount dat hij een dag later een toespraak zou geven in het San Jose Convention Center op het allereerste National Achievers Congress (NAC).

Bij zijn tweet voegde hij een link naar de website van dat congres, maar sinds de nacht van 22 op 23 januari 2017, ziet die bijlage er lichtjes anders uit.


RUSSISCHE CONGEI

Het lied is terug te vinden op de Lekken en Plekken 2012 CD - Weir Doeng Voesj!

Het was Mike Heiremans, die het liedje ooit schreef...

Foto: ©Mike Heiremans

Mike:
"Ik ben niet iemand die zo graag in de gazet komt he 🙂
Ik had ook gezegd dat die foto niet hoefde, maar het moest van hen...
De krant stuurde een reporter én een fotograaf.
Enfin; ik vind het tof dat mijn nummer zo toch eens doorbreekt.
Jaja, en nationale radio + TV en al...

Is inderdaad ook hilarisch, al denken sommigen dat ik het NU schreef, maar dat is niet zo.
In 2012 was er nog geen sprake van Trump.
Toch niet in de context als president.
De tekst is eerder een 'toevalstreffer'...

Misschien zoekt de CIA nu wel een 'vertaler Oilsjters-Amerikoonsj Engels'?..."

Een boodschap naar de 21 miljoen Trump-volgers.
Ook de televisie pikte dit op! KLIK
Net als buitenlandse media: KLIK
Uitzending Oilsjt Mjoezik 23/01: KLIK

TEKST

Foto: ©Carnavalaalstkoentje: Mike Heiremans

• Mike schreef recent nog nummers voor de 
  jongtse CD van De Melkmoilen: KLIK

Ne Russische Congei - Ronny (Geronymo Oilsjt)

Ik em een gralek drik leven en moen dringend op congé
Deer de stress ben ek versteven dus men vraa die mag ni mee

‘k gon nor Rusland giejl alliejn want ik em dor iet van goeird
Va Matroesjka’s en Kalinka’s aal wa da men ert bekoeirt

Van’t joor goon’k ni nor de zon
Mor nor Olga eer balkon
‘k zit ier restig en relex
op Svetlana eer complex

In Rusland goon genieten
Op Anna eren boeit
Het zal me ni verdrieten
Op Sasha ere schoeit

Ik zit ier alle daugen

oon Tania eeren toeig

Soms begintj ze te klaugen
Want z’aaft em noeit ni droeig
Tein goon ek be Mariska
ver een lange massaasj
En tein be Aleksandra
‘k parkeer in eer garaasj

Het schoeinste land! Da ledj toch giejn diskiesje
Tes zoei plezant! Deer Irma eer posiesje

Het schoeinste land! Dat es gewoein een foit
Tes zoei plezant! Want Ella stoot gesproid

Een rois ver de condiesje, me Jana op de loeip
Een echte expediesje, ze zen ier zelfs te koeip !
Tees was echt ’t geen da’k vandoeng oi
Echt, ier kom ekik tot rest
Anna, dat es men bijzoeken
‘k weet nog goed oe da ze zoi

’n iejste kiejr wildje miejr
A gelik kan ni kapot
Mor tein no de vierde kiejr
Zejje goi giejlegans zot

Van’t joor goon’k ni nor de zon
Mor nor Olga eer balkon
‘k zit ier restig en relax
op Svetlana eer complex

In Rusland goon genieten
Op Anna eren boeit
Het zal me ni verdrieten
Op Sasha ere schoeit

Ik zit ier alle daugen
oon Tania eeren toeig
Soms begintj ze te klaugen
Want z’aaft em noeit ni droeig

Tein goon ek be Mariska
ver een lange massaasj
En tein be Aleksandra
‘k parkeer in eer garaasj

Het schoeinste land! Da ledj toch giejn diskiesje
Tes zoei plezant! Deer Irma eer posiesje

Het schoeinste land! Dat es gewoein een foit
Tes zoei plezant! Want Ella stoot gesproid

Een rois ver de condiesje Me Jana op de loeip
Een echte expediesje Ze zen ier zelfs te koeip!

Hey hey hey hey! …

In Rusland goon genieten
Op Anna eren boeit
Het zal me ni verdrieten
Op Sasha ere schoeit

Het schoeinste land! Da ledj toch giejn diskiesje
Tes zoei plezant! Deer Irma eer posiesje

Het schoeinste land! Dat es gewoein een foit
Tes zoei plezant! Want Ella stoot gesproid na!


• ALLES over Oilsjterse Liekes? KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten