Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 22 februari 2017

Aalst Carnaval 2017 - Ruiten versieren!

Foto's ©Carnavalaalstkoentje

OILSJTERSE KUNST

Over de 'ruiten-kunstenaars' schreven we in 2015 het verhaal over André: KLIK

Carnavalaalstkoentje ontmoette in 2016 & 2017 opnieuw één van de artiesten... 'De Keut'! 

• Het 2016-interview: KLIK


'Keut':
"Ik ben er 60 ondertussen, mijn 'ruiteklasjerspensioen' meer dan waard, maar ieder jaar vraagt men mij opnieuw...
Deze keer ook deze nieuwe pizzazaak.
Plezant, maar ik heb voor mezelf gezegd dat ik het blijf doen zolang ik het kan en wil.

Het is een vorm van kunst, klopt.
Hoort ook al een 'eeuwigheid' bij Oilsjt Carnaval en is één van de weinige creaties in het straatbeeld die doet denken aan de 'oorsprong' van vastelauved: elkaar verwoiten, maar niet kwetsen!"



'Keut':
"Het moet humor zijn, en zeer lokaal, zelf gebonden aan het café of de zaak zelf...
Zo was er het verhaal van de kerstboom in 't Ajointje, die versierd werd met blikjes cola..."



'Keut':
"Maar ook de groepen en verenigingen die hun 'lokaal' hebben in dit café, willen herkenbaar zijn en voelen zich vereerd als we al hun thema toelichten op de ruiten.
Ook hier dikwijls met een verwijzing naar een gebeurtenis of naar iemand specifiek.
De hints komen dan van de cafébaas....

Ja, 't Ajuintje is speciaal: met deze vitrines win ik elk jaar wel de wedstrijd...
Misschien ga ik stoppen als 't eens een jaar niet lukt.
Alhoewel... "



NOG MEER SFEERBEELDEN UIT DE STAD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten