Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 5 november 2013

Interview met 'Den Boein': "jongensdroom opnieuw beleven?!"

(©Carnavalaalstkoentje: Prins Den Boein, vorming stoet 2010)

INLEIDING

Carnavalaalstkoentje:
"Boein, er gaan allerlei geruchten rond op Facebook...
Er werd een like-pagina gestart ‘Bij 500 Likes Doet Den Boein Nog Isj Mei Vér Prinsj Carnaval’ en op twee dagen tijd stond de teller al op 1000 likes. Er zijn dus veel mensen die je willen terug zien als kandidaat Prins Carnaval!"


Chris Boone:
"Ik was geschrokken toen ik die pagina zag verschijnen en nog meer van de vele likes die snel op elkaar volgden. Algauw kwam ik te weten dat mijn neef die pagina had gemaakt.
Een tijdje geleden had ik hem namelijk verteld dat de kans bestond dat ik ooit nog eens zou meedoen aan de verkiezing om alles op een toffere manier te beleven want in mijn campagne –en Prinsenjaar zijn er veel dingen fout gelopen."



TEGENSLAG

Carnavalaalstkoentje:
"Vertel eens, welke tegenslagen kruisten je weg?"

Chris Boone:
"Het campagnejaar verliep stroef doordat een medekandidaat niet mocht meedingen naar de titel. Mensen van mijn team hadden over hem uitlatingen gedaan op een vergadering en die informatie werd uitgelekt. Diegene die de tol moest betalen was niet mijn team, maar ik, de kandidaat die ze elk weekend op bals en eetfestijnen zagen. Ik werd aanzien als ‘boeman’, terwijl ik geen problemen had met iemand.
Van mij mocht iedereen meedoen!"


(©Chris Boone, verkiezingsshow 2010)


PRINSENVERKIEZING

Carnavalaalstkoentje:
"Ik kan me voorstellen dat daardoor de sfeer grimmig werd..."

Chris Boone:
"Ik kreeg in één klap een hele hoop mensen tegen mij. Op vele activiteiten was de spanning te snijden. Dikwijls moest ik na een optreden direct naar huis omdat ik voelde dat er iets zat aan te komen, zelfs de dag dat ik mijn lint kreeg op het Driekoningenfeest."

Carnavalaalstkoentje:
"Hoe verliep de Prinsenverkiezing dan?"

Chris Boone:
"Voor de verkiezing gingen de wildste verhalen de ronde. Zo gingen ze me bijvoorbeeld ontvoeren of allerlei voorwerpen naar mij gooien tijdens mijn show. Dat bleken achteraf cowboyverhalen maar wat er wel was, was veel boegeroep.
Ik bracht net als de andere twee kandidaten een mooie show, de jury besliste en met niet eens de meeste stemmen werd ik Prins Carnaval. Tijdens die aankondiging wou ik wenen van geluk maar dat gevoel werd belemmerd door het boegeroep.
Ik vroeg me af: ‘Moet ik nu gelukkig zijn of niet?’..."


(©Chris Boone, verkiezingsshow 2010)


ANTICLIMAX

Carnavalaalstkoentje:
"Maar goed, je staat daar dan als Prins op het podium..."

Chris Boone:
"Na de scepteroverhandiging spelen ze dan normaal je liedjes uit je show.
Bij mij waren dat liedjes uit mijn show van 2007. Een anticlimax dus en totaal niet hoe ik het me had voorgesteld als kleine jongen.
Ook de ‘afterparty’ kreeg een negatieve bijklank."


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe was je Carnaval dan als Prins?"

Chris Boone:
"Met mijn Prinsenkostuum was ik eigenlijk niet tevreden. Ik had liever een traditioneel kostuum gehad uit Maaseik.
Elke Prins heeft tijdens zijn Carnaval‘slèppendraugers’. Dat zijn mensen die nominetten uitdelen, medailles verkopen en cadeaus bijhouden. Die had ik niet. Ik had ook veel te weinig nominetten waardoor ik veel mensen moest teleurstellen.
Ik ga niet zeggen dat alles slecht is geweest want dan zou ik liegen, er zijn ook veel mooie momenten geweest."


(©Chris Boone, Prins van 2010)


NA CARNAVAL

Carnavalaalstkoentje:
"Hoe was het dan na Carnaval?"

Chris Boone:
"Na Carnaval ging het allemaal nog meer bergaf.
Ik deed mijn best om overal aanwezig te zijn maar op het laatste kon ik het gewoon niet meer opbrengen. Op veel plaatsen waar ik kwam gingen middelvingers omhoog, werd mijn muziek stopgezet of vertraagd als ik aan het zingen was. Ook de geruchtenmolen hield aan en op de duur waren mensen meer bezig met mijn privé dan met Carnaval zelf.
Ik heb het verschrikkelijk zwaar gehad en dat hoor je ook in mijn afscheidsliedje.
Gelukkig had ik een sterke vrouw die me altijd steunde."


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe is het nu dan gesteld?"

Chris Boone:
"Het leek alsof de scepter vervloekt was. Toen ik hem afgaf aan mijn opvolger viel alles terug in zijn plooi. Verschillende mensen kwamen bij mij van ‘Spijtig dat je zo een jaar hebt gehad’. Dat waren dan mensen die daarvoor met mij zelfs niet wouden praten."

(©Carnavalaalstkoentje: Prins Den Boein, vorming stoet 2010)


OPNIEUW KANDIDAAT

Carnavalaalstkoentje:
"Samengevat: Je hebt niet echt kunnen genieten van je Prinsenjaar en daarom waag je nog eens je kans?"

Chris Boone:
"Mijn kinderdroom was maar voor de helft ingevuld en daarom zou ik graag nog eens willen meedoen om het op een andere en toffe manier te beleven met (als ik mag winnen) een Prinsenkostuum waar ik me volledig kan in vinden en ‘slèppendraugers’ die genoeg nominetten kunnen uitdelen en ook om terug op het verkiezingstoneel te staan want dat is echt de max!"

Carnavalaalstkoentje:
"In welk jaar mogen we Den Boein terug verwachten als kandidaat?"

Chris Boone:
"Een jaar ga ik er nog niet opplakken.
Eerst zal mijn privéleven primeren, ik word binnenkort terug papa en er zijn nog andere leuke zaken op til, maar over een paar jaar...
Wie weet..."


We danken Prins 2010, Chris Boone alias ‘Den Boein’ voor dit interview!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten