Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

woensdag 3 januari 2018

Aalst Carnaval 2017 / 2018 - 'Clippel' is 3e Prins Kantine!


CLIPPEL

In Carnavalskantine Halle 13 werd Tim De Clippel, kortweg 'Clippel' op vrijdag 29 december verkozen tot de 3e Prins Kantine!

Een ludieke verkiezing die stilaan uitgroeit tot een tof feestje, tot diep in de nacht...


Clippel:
"Ik ben 37, lid van De Loizemaanen en letterlijk 'per toeval' erin gerold om kandidaat te zijn voor Prinsj Kantine.
Aan den toeig van Halle 13 dus.
En ik vroeg aan Steve wat er te doen is en die zei 'dat & dat & dat' en ik was overtuigd, ik doe mee!

En dan begint het, ik gooi het in mijn carnavalsgroep, mijn vriendengroep, mijn vriendin vond het tof en plots ging het snel. De Kreim als mijn getuige...
Als er bij uw kammeroten een paar toffe zelfstandigen zijn die willen 'sponsoren', dan gaat het natuurlijk helemaal 'd'eroever': mits een kleine opleg hadden we al pulls.
Want er was zelfs een 'logo' gemaakt van mij.
En dan dachten we aan een showken, een eigen lieken, de Krauker die meehielp (en nog wel wat volk).

En uiteindelijk... bleek het een playbackshow te zijn als opdracht.
Niks verloren, dat liedje was een toffe promo."



Clippel:
"De avond zelf: paar opdrachten en die playback, wat lachen, maar niet kwetsen. 
Wat erin zat? Een aaneensluiting van korte sketches, knipoog naar het ludieke rond carnaval.
Maar goed, ge start met 3 (ik wil Thomas en Jens bedanken, 't was tof) en in tegenstelling tot een gewone verkiezing, zijn er niet echt verliezers hé.
Iedereen amuseert hem en op 't einde is er ene die de scepter krijgt en dat was ik dus.

Tenslotte wil ik mijn team bedanken, mijn vriendin, mijn mede-kandidaten, mijn carnavalsgroep en ook wel de Steve, want die maakte dat allemaal mogelijk.
't Is een tof initiatief, aan de toekomstige kandidaten die Prins Kantine willen worden: niet twijfelen, meedoen!"



OPDRACHTEN


Een ganse avond plezier en toch... Wie is de organisator? 

Steve De Backer van Carnavalskantine Halle 13...

Steve:
"Het doel is eigenlijk eenvoudig, een ludieke verkiezing en een initiatief maken dat aanslaat om nog eens samen een pint te drinken.
En, wie eens wil Prins worden zonder 'zotte kosten', het is dé kans!
Eerst wil ik iedereen bedanken die hier aanwezig was. Een pak volk!
Ja, de zaal, 't kantine, overal goed gevuld.
En met 3 toffe kandidaten die het beste gaven van zichzelf.

Positieve commentaren gekregen, ambiaans oeveraal en een Oilsjterse avond, zo op 't einde van 't jaar...
De formule slaat aan. Na 3 jaar is het gegroeid tot een plezant evenement.
En da's wat het moet zijn.
Zelfs de juryleden, die onberispelijk zijn, hadden een kostummeken.

De opdrachten waren erg divers. 

Vaste opdracht: vragen rond 't kantine, Oilsjt Carnaval, de werkhallen...
Voorwaarde? Ge moet u uiteraard thuis voelen in deze omgeving.

Daarna een bonusopdracht: er stonden 3 Pompiers buiten met elk een chauffeur en een begeleider.
'Vul uw pompier met het meeste volk op 45 minuten tijd'.
Of dat ze niet snel kennissen konden bellen?
Nee, iedereen moest zijn gsm, of ander communicatiemiddel, afgeven bij het begin van de avond."



Steve: 
"Volgende? Praktische proeven: een drankopdracht (uiteraard), op een kazooken blazen en als we dan toch blazen, hebben we dat nog eens over gedaan met een ander object ook.
Met De Clippel als winnaar uiteindelijk van de meeste opdrachten.
Tenslotte hun playback: alle 3 een prachtige show gegeven en ja, Clippel werd zo de derde Prinsj Kantine...

De toekomst? Wel, eerst een heleboel evenementen.
Ik ben overtuigd dat iedere carnavalist, zelfs iedere Oilsjteneer, ergens wel iets gaat vinden dat hem interesseert, van wat in en om Halle 13 gebeurt...

Ah ja, hij heeft het zelf gezegd, schrijf er nog rap bij: Prinsj Raf is kandidoot-Prins Kantine in 2018/2019!"


• Alles weten over carnavalskantine Halle 13? KLIK & LIKE!

Foto's / Reportage: ©Carnavalaalstkoentje, ©William Van Laer

Met dank aan Tim De Clippel en Steve De Backer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten