Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 28 december 2013

De Voegel: 'Pa, 'k doen' t ver a' *INTERVIEW*

(Foto's ©Carnavalaalstkoentje / filmpje ©koentje75)

Arendprins in 2016? De ultieme droom voor Jerry Vinck, maar iedereen kent hem als 'De Voegel'

Carnavalaalstkoentje sprak met 'Voegel',
in deze periode van het jaar wou hij graag zijn verhaal delen met jullie...


HET VERHAAL

Carnavalaalstkoentje:
"Achter je droom schuilt een 'ontroerend' verhaal? Je 'wil' om Prins te worden van n'Orend is een 'persoonlijke drive'..."

De Voegel:
"Dat klopt, mijn vader Jo (Vinck) was een beroemd Elvis-liefhebber,
zeg maar 'gepassioneerd' door 'The King'.
Hij zong, zorgde voor Elvis-avonden en met hem had ik een goede band...
Toen mijn pa eind 2009 (31 december) overleed was dat een grote schok..."


Carnavalaalstkoentje:
"Maar je hebt een 'opdracht' meegekregen?"

De Voegel:
"Mijn pa wou graag dat ik Orendprinsj zou worden in 2016 en die wens MOET ik uitvoeren,
ik heb het hem beloofd... hij zei me dat net voor zijn overlijden..."




LIED

Carnavalaalstkoentje:
"Je bracht ondertussen al een liedje uit en gaf er optredens mee...
Welk gevoel geeft het als je je nummer brengt op een podium?"


De Voegel:
"Het werd een carnavalssingle als 'ode aan mijn vader',
geschreven met medewerking van Mike Heiremans!
Ik krijg ervan een 'dubbel gevoel', dat geef ik wel toe:
in mijn liedje komt voor 'pa 't was anne leste droeim'...
En dat geeft me dan weer een super-gevoel voor mijn liedje tot een 'climax' te brengen!"




2016

Carnavalaalstkoentje:
"2016...Het is nog 2 jaar, hoe zie jij je toekomst...
Is dit de grote droom, zo nu en dan optreden en je liedje brengen?
Want als kandidaat heb je heel veel activiteiten voor de boeg: zie je dat zitten?"


De Voegel:
"Ik zie de toekomst als volgt voor ogen: eerst en vooral is het van de jaar de droom van goede vriend 'De Nick',
die hem waagt voor Arendprins.
Nadien hou ik het rustiger voor een jaartje.
En daarna? Dan zie ik het volledig zitten!
Er zijn inderdaad veel activiteiten, maar ja, het is en blijft voor de 'kleine broer' van Aalst Carnaval hé...
Daarom dat onze n' Orend zéker moet verder blijven leven..."


Clipje:


We bedanken 'De Voegel' voor dit oprechte interview!

(©De Voegel: de promo voor 2016)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten