Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zondag 4 maart 2018

Arendcarnaval 2018 - Jerry Vinck 'De Voegel' is Arendprins en maakt jeugddroom waar!


DE VOEGEL IS DE NIEUWE ARENDPRINS

Jerry Vinck 'De Voegel' (21) maakt jeugddroom waar!

Zondagochtend 4 maart om 1 uur 50, haalde hij de titel binnen!


UITSLAG

Kandidaten-Arendprins moeten voldoen aan 3 voorwaarden: kaarten verkopen, een playback- én een liveshow brengen.

De jury bepaalt de uitslag en maakt nadien bekend wie ze de beste vond.


Met kleine 130 punten verschil won Jerry Vinck van mede-kandidaat Katleen Arijs.

• Katleen verzamelde 1489 punten, Voegel behaalde er 1618


Een ontzettend emotionele Voegel kon met zijn geluk geen blijf...


VERHAAL VAN EEN 'LEVENSDOEL'


Carnavalaalstkoentje:
"Achter je droom schuilde een 'ontroerend' verhaal? Je 'wil' om Prins te worden van n' Orend was een 'persoonlijke drive'..., een soort 'levensdoel'?"

Arendprins De Voegel:
"Dat klopt, mijn vader Jo (Vinck) was een beroemd Elvis-liefhebber, zeg maar 'gepassioneerd' door 'The King'. Hij zong, zorgde voor Elvis-avonden en met hem had ik een goede band...
Toen mijn pa op 31 december 2009 overleed, was dat een grote schok...
Net voor hij stierf, zei hij dat ik moest meedoen met de verkiezing van Arendprins.
Aanvankelijk 2016, maar ik was er toen niet klaar voor.

Uitstel is geen afstel, ik heb alles gegeven op het podium vandaag, met maar één doel: zijn droom én mijn droom waar te maken!!!
Onzen Orend moet zéker verder blijven leven...
Een prachtig wijkcarnaval en thuis komen in die tent, met de Orendse scepter in mijn hand...
Ik kan het nog steeds niet geloeven, maar 't is woor...
Pa, 'k doen' t ver a', dat zijn mijn woerden en ze zijn uitgekomen.
Iedereen is welkom op 6, 7 en 8 april op Arendkermis en Arendcarnaval 2018! Want de tentj es ons kastiejl!

Ik dank ook alle mensen die mij gesteund hebben, voor- en achter de schermen.

Met de groeten van Eire Prinsj, De Voegel!"



VOEGEL: PLAYBACK & LIVE

Playback Optreden:


Show:


KATLEEN: PLAYBACK & LIVE

Playback Optreden:


Show:


EDITIE 38

Het carnaval op 'Rechteroever' is in 2018 toe aan z'n 38e editie!


Het start op vrijdag 6 april met de beroemde 'Kroegentocht / Fakkeltocht'.
Op zaterdag 7 april is er een heuse kindernamiddag en tenslotte zondag 8 april, dan kun je genieten van de Arendse carnavalstoet.
Op vrijdag en zaterdag ook diverse optredens.


Zondagavond 8 april sluit men Arendcarnaval af, met vuurwerk.


AFSCHEID VAN PRINS KIEKES


Het afscheid van Arendprins 2017, Joeri Kieke(n)s...


Een waardige Arendse Prins met een gouden hart voor zijn wijk...


Reportage: ©Carnavalaalstkoentje

Foto's: ©Patrick De Boeck: KLIK  & ©Silke Hermans

Filmverslagje? Binnenkort via DRA: KLIK

Geen opmerkingen:

Een reactie posten