Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 6 mei 2017

Aalst Carnaval - 'Goede Doelen Lintjesactie' door Patrick De Boeck levert 3315 euro op!

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Paul Hendrickx

LINTJES VOOR HET GOED DOEL

In Het Volkshuis op de Houtmarkt in Aalst, reikte hobbyfotograaf Patrick De Boeck vrijdag 5 mei zijn 3 cheques uit!

Drie keer 1105 euro, ofwel 3315 euro verzamelde hij voor 3 goede doelen!

Later op de avond volgde ook de trekking van de tombola, verbonden aan de lintjesverkoop...


Patrick:
"De volledige opbrengst gaat effectief naar 3 goede doelen!
Dat zijn: VZW Goede Wil, die ik vorig jaar al heb gesteund met mijn 1ste linjeke.
VZW Parol, waar ik al ongeveer 5 jaar vrijwilliger ben.
En Katthy De Reuse (lid van AKV Oeverboeft) Ze is kapster en vorig jaar is haar kapsalon in Hofstade uitgebrand...
Ze kregen elk een cheque van 1105 euro..."


DE 3 GOEDE DOELEN

GOEDE WIL VZW


Patrick:
"Vorig jaar heeft de actie (toen één lintje voor één goed doel)  2400 euro opgebracht. 
VZW Goede Wil was uiteraard enorm tevreden!
Die zijn gehuisvest in de Dokter De Moorstraat aan de Heilig Hartkring.
Ze verkopen tweedehandskledij, meubelen enz.. aan spotgoedkope prijzen voor mensen met weinig inkomen, en geven ook regelmatig aan mensen met heel lage inkomens gratis spullen weg.
Het is niet alleen tweedehands, maar ze krijgen ook spiksplinternieuwe kledij, schoenen enz... uit winkels hun stock.

Niet uitsluitend mensen met lage inkomens kunnen daar terecht, maar iedereen.
Ze houden ook 2 keer in het jaar een stockverkoop en jaarlijks een eetfestijn in kasteel De Rozerie. De oprichtster is mevrouw Ghie Ceule.


PAROL VZW


Patrick:
"VZW Parol, waar ik al ongeveer 5 jaar vrijwilliger ben.
VZW Parol is een buurtwerking, waar bv. mensen die niet zo goed hun weg weten in de sociale samenleving i.v.m. administratie en dergelijke, bij de 2 verantwoordelijken (Lander en Liesbeth) terecht kunnen voor meer informatie, en die hen eventueel ook verder helpen.

VZW Parol is ook bekend voor het 'Ontbijt met een ei', die sinds vorige maand weer maandelijks wordt gehouden in het sociaal restaurant van Ontmoetingshuis De Brug.
Voor maar 3,5 euro voor volwassenen, en 2,5 euro voor de kinderen, heb je een uitgebreid ontbijt. Dranken zijn aan zeer lage prijzen. Koffie en thee zijn gratis te bekomen.
De bedoeling is op termijn weer een buurtcafé te hebben, zoals tot midden vorig jaar Kaffee Plastiek op de oude Tupperware site het geval was. Ze organiseren ook jaarlijks een buurtfeest eind juni."


KATTHY DE REUSE


Patrick:
"Derde goede doel was Katthy De Reuse (lid van AKV Oeverboeft).
Ze is kapster en vorig jaar is haar kapsalon in Hofstade uitgebrand.
AKV Oeverboeft heeft me met mijn verjaardagsfeestje vorig jaar enorm geholpen, waarvoor ik hen nog steeds zeer dankbaar ben, en daarom doe ik dit terug!"



Patrick:
"Er werden 458 setjes verkocht.
Uiteraard moet ik als enige onkost de 'maakprijs' van de lintjes afhouden, maar uiteindelijk levert het een prachtige netto-opbrengst op!

Ik wil langs deze weg iedereen hartelijk bedanken die een setje kocht!
Je maakt er andere mensen gelukkig mee.
Voor deze vzw's die vooral draaien op vrijwilligerswerk is het een serieuze steun in hun werkingsbijdrage en ook Katthy kon en kan dit steuntje zéker gebruiken....

Wat mij betreft.. mochten er nog méér lintjes verkocht worden,
maar ik moet vooral trots zijn denk ik.
Met mijn steentje bij te dragen help ik deze mensen wat vooruit!"


TOMBOLA


Patrick:
"Bij elk verkocht setje lintjes zat ook een tombolalotje.
Ik kreeg en verzamelde een groot aantal (40) prijzen, waaronder vele waardebons, maar eveneens naturaprijzen, fotoshoots én de hoofdprijs is dus een prachtige porseleinen kom, net als een 'koppel' en een sierglas van Val-Saint-Lambert, geschonken door Antiek Oud Aelst, telkens ter waarde van 150 tot 200 euro!

Of er ook een derde jaar komt met een lintjesverkoop?
Er zijn al plannen, daarover later meer..."


*INFO UITSLAG TOMBOLA: FB-PAGINA*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten