Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // Peter Van Keer, Seppe Baeten & Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Binnenkort volgt Karel Van de Winkel 'De Sjalen' nog en zijn er al zeker 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 17 oktober 2024! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

zaterdag 8 november 2014

Aalst verliest Prins Balou (André Marcoen)!


Prins Balou 1983

Aalst verliest Prins Balou!

De Prins van 1983, Prins André Marcoen 'Balou', is op 8 november 2014 overleden na een moedige strijd tegen een slepende ziekte.

Op 15 november 2014 zou hij 59 jaar geworden zijn...

Balou was een populaire Prins die met veel humor vaak het publiek kon 'meenemen'.

Jarenlang bleef Balou achter én voor de schermen zich inzetten bij De Prinsencaemere.
Op het podium voelde hij zich opperbest en hij bewees dat met zijn 'typetjes'!
Zijn (zang)talenten in allerlei carnavalshits zullen voor altijd in onze herinneringen blijven bestaan...



R.I.P. Balou...

Veel sterkte aan de familie en vrienden.
Ook vanwege onze bloglezers...

De ganse carnavalswereld reageert met grote verslagenheid...

Prins Balou, show Bart, Prinsenverkiezing 2014:


Geschiedenis

Overhandiging van de sleutels, Raadzitting 1983:


Een interview uit 1982 (voorstelling Balou):
"Ik ben van de Koolstraat.
Mijn naam is André, maar iedereen noemt me 'Balou'.
Balou is ook de beer uit de tekenfilm 'Jungle Book'...
Om duistere reden, misschien door mijn lichaamsbouw, noemen mijn vrienden me zo...

Dat is zo gebleven...
Natuurlijk ben ik een echte Aalstenaar!
Geboren en getogen in de Koolstraat, een buurt met nogal wat carnavalisten.
Meer nog, ik ben een echt 'carnavalsproduct'..."

Prins Balou 1983:


Prins Balou:
"Mijn verhaal in het carnavalsmilieu? Als 16-jarige ben ik echt gestart met de 'Ware Berkens', erna zijn we begonnen met 'De Krakken', die het twee jaar volhielden.
Sindsdien voel ik me 'goed' bij De Destereers!"

Prins Balou en De Destereers:


Balou:
"Een Prins moet de geest en de spirit van de Aalstenaars hebben en begrijpen..."

Iets wat Prins Balou jarenlang bewees!

Prins Balou 1983:


Prins Balou anno 2014


Eerbetoon

Maandag 18 november 2014 werd in de foyer van CC De Werf een laatste eerbetoon gebracht aan de overleden Prins.

Vrienden, familie en De Prinsencaemere werden even stil...
Maar zorgden voor een waardig afscheid.



Balou z'n goede vriend, Prins Jempi, verwoordde het als volgt:
"Al het applaus van de shows stop ik in een doos en die bezorg ik jou nog wel. Ik zal je wel nog vinden..."


Artikel: ©Carnavalaalstkoentje
Foto's: ©Team Carnavalaalstkoentje / ©Patrick De Boeck & Krantenarchief

Prins Balou & Prins Jempi, Voil Janettenstoet 2014

1 opmerking:

  1. guyken den toezichter van d'hallen25 november 2014 om 18:31

    weir emmen de longen oit ons loif gezongen ver...

    weir emmen ons biejnen in ne knoeip gedanst ver...

    weir emmen de pennen van t'dek gespeldj ver...

    .....PRINSJ BALOE

    guyken en de giejle prinsjekoumer

    revue 2014 in de werf

    BeantwoordenVerwijderen