Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 30 maart 2015

'Den Bill' vierde Opwijk Carnaval in de regen... *PORTRET* van een Unieke Carnavalist!

          (©Archief Carnavalaalstkoentje + 'Den Bill')

CITAAT
"Ik ben alle stadiums van carnaval glansrijk doorgekomen = van jeugdprins tot en met Prins van het Vlaams Gewest en kan enkel nog de titel ambiëren van Prins van België (die ik jammer genoeg bij de senioren zal moeten gaan halen).
Om de cirkel rond te maken..."

VERHAAL

Carnavalaalstkoentje ontmoette al enkele keren
William Vanlaer, maar iedereen kent hem als 'Den Bill'!
Een unieke persoonlijkheid, die zeker ook een interview verdiende op deze blog!


Woont in Schaarbeek, maar is z'n 'Aalsterse hart' niet vergeten!

 (©Carnavalaalstkoentje: 'Den Bill' als begeleider van Poip 2015)

Carnavalaalstkoentje:
"Waar liggen je 'carnavalroots'?"

'Den Bill':
"In de jaren 60 is het begonnen, bij enkele Kleine Groepen.
Ik was snel 'Wel gekend' in Oilsjt.
Vele groepjes zochten iemand met een rijbewijs voor hun tractor.
Ze hebben nog om me 'gevochten' om de stoet te doen."


(Schaarbeek Carnaval, ofwel 'Scharnaval'. Editie 2013: 'Den Bill')

Carnavalaalstkoentje:
"Heb je dan non-stop elke carnaval beleefd, vanaf de jaren 60 tot nu?"

 'Den Bill':
"Ooit miste ik door mijn vorig werk 1 jaar: 1980!
Ik zat in Californië en heb nachtenlang niet kunnen slapen.
Het zit erin 'gestampt'.
Carnaval duurt steeds van zondag tot woensdagmorgen voor mij,
zonder naar huis te gaan!


Dat is de 'oude stempel' van carnaval vieren!
Lang geleden hielden de groepen het ook zo lang niet uit.
Vaak verdwenen die 'Kleine Groepjes', zo snel als ze ontstonden.
Terwijl er nu amper nieuwe groepen in de stoet zijn,
waren het er elk jaar toch vrij veel die erbij kwamen...
en vaak evenveel die stopten."


(©Carnavalaalstkoentje: 'Den Bill' als bloemenprikker bij LOD)


Carnavalaalstkoentje:
"Hoe beleefde ja carnaval 2015?"

'Den Bill':
"Super! Ik was begeleider bij de uiteindelijke winnaars van de Kleine Groepen, AKV De Poipeplekkers. 
Een ganse beleving om uiteindelijk op dat podium te mogen staan...
Uniek toch voor deze 'ervaren carnavalist'..."
 
 (©Carnavalaalstkoentje: 'Den Bill', Poip 2015)

OPWIJK 2015


'Den Bill' was zondag 29 maart ook in Opwijk aanwezig en heeft wat sfeerbeelden voor ons!

'Den Bill':
"Ik heb er wel een nat pak aan overgehouden hé
en als ik zeg NAT... was het wel tot op de onderbroek..
Diverse groepen die eer kat gestuurd emmen,
en den omloop met de helft verkort,
die sjans hadden wij dan toch.

Maar 't was een 'moedige' stoet, met diverse Oilsjterse inbreng dus!
Chapeau voor degenen die dit weer trotseerden..."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten