Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

dinsdag 10 maart 2015

*PORTRET* Bramme Vanaelst, of de 'Marcel van Brugge'... is Gekloetj!

           (©Carnavalaalstkoentje: Bramme ofwel 'Marcel' 2015)

MARCEL

Carnavalsverhalen zijn er genoeg,
maar op deze blog nemen we u wat graag mee naar 'aparte' en unieke belevenissen!

Zo kwamen we te horen dat AKV Gekloetj 
een Bruggeling in dienst heeft als stoetbegeleider...

Maak kennis met Bramme... ofte... MARCEL!!!

           (Foto's ©Carnavalaalstkoentje: Gekloetj 2015)

DRANOUTER

Het verhaal van 'Marcel' bracht een Bruggeling tot in Aalst,
al had hij z'n familienaam mee natuurlijk...

Bramme:
"Hello hello,
ja, dat klopt: ik ben het die Vanaelst noem
en... in Brugge woon..."


Bramme:
"Ik heb Ankie en Carooken van Gekloetj leren kennen op Dranouter enkele jaren geleden. 
Na wat toffe babbels en wat goudgele pretcillinders te nuttigen, vroegen we elkaars naam en ik zei:
'ik ben Marcel...'. En zei neenee grapje, ik ben Bram uit Brugge. 
Ze zeiden: "te laat... vanaf nu ben je Marcel van Brugge"..."

      (©Carnavalaalstkoentje: Bramme ofwel Marcel als begeleider)

Marcel:
"Elk jaar zagen we elkaar op Dranouter zo heb ik ook Marleentje leren kennen. Ze hadden wat begeleiders tekort en sinds 2010 loop ik al mee in de stoet.
Ik ben blij dat ik ergens mijn achternaam eer in de mooiste stoet van Vlaanderen."

       (©Carnavalaalstkoentje: Marcel als begeleider in 2013)

Marcel:
"Team Marcel telt nu 3 vaste leden uit Brugge (Klakke, Nathan en ikzelf). 
Vanaf volgend jaar zijn we zelfs met 4. 
Boem boem Patje vervoegt dan opnieuw onze rangen. 
Misschien moet ik wel een muts laten maken met opschrift 'Team Marcel is Gekloetj'...

Ik ben blij dat ik bij de kleine, gezellige groep Gekloetj terecht ben gekomen. 
Zoveel toffe mensen leren kennen, teveel om op te noemen. 
Maar vooral megaveel dank aan ons carnavalpleegezin Marezie en Kenny. 
Bij deze de groeten terug aan Kenny..."

           (©Carnavalaalstkoentje: 'Team Marcel' 2015)

SLOTWOORD

Bramme 'Marcel' rondde af met volgende boodschap...

Marcel:
"Gekloetj is een groep kameraden die elk jaar het beste van zichzelf geven met een lach en een traan. Ik zou geen begeleider willen zijn bij een andere groep.
Ik ben trouwens nog steeds fier op de groep met de behaalde 18de plek..."

Met dank aan 'Marcel' van Brugge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten