Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

vrijdag 4 november 2016

Jong Talent In De Kijker: Het Verhaal van Matthias De Waele, Isomosnijder!

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje & ©Matthias De Waele

JONG TALENT

In onze zoektocht naar interessante items, kwamen we terecht bij Matthias De Waele: 20 jaar jong en één van de nieuwe talenten als isomosnijder!

En die zijn altijd méér dan welkom in  het carnavalswereldje...

Foto: ©Oilsjt Een Weireldstad

Matthias:
"Dag koen, ik ben dus Matthias De Waele, 20 jaar jong en afkomstig uit Sint-Gilles-Dendermonde!
Via het Bloemencorso leerde ik van jongsaf aan, dat isomo een dankbaar product is om mee te werken.
Voor onze eigen groep Wonderland begon ik zo stilaan meer en meer te snijden:
eerst gewoon 'grote vormen', maar ik ontdekte dat het me beviel en ik leerde snel bij..."



Matthias:
"Over mijn snijwerken?
Waar of via wie ik dat geleerd heb?
Via niemand, allee, gezien met mijn ogen en er dan zo mee begonnen...

Ik zag wel al een snijder aan het werk,
maar ik ben er niet bij 'in de leer' geweest."


Matthias:
"Oefenen baart kunst, maar ik vorder snel.
Ik snij ondertussen koppen en body's, volgens de wensen van de klant!"



Matthias:
"Verder toon ik groepen hoe ze best werken met bruin papier om netjes en 'effen' te leren plakken en 'verven'...
Dat is niet alleen meer verven, of pistoolspuiten, maar ook de nieuwere versie 'graffit'!
'Schaduwen' doe ik ook, net als bij sommige zelfs mee helpen monteren."



Matthias:
"Ik snij momenteel mijn 3de jaar voor carnaval.
'Ieder jaar beter en beter', hoor je hier en daar wel zeggen.
Ik snij niet alleen voor het Dendermondse carnaval, maar ook voor Aalst, Lede, Wieze en zelfs voor groepen uit West-Vlaanderen."



Matthias:
"Het is iets superleuk om te doen en om fier op te zijn!
Ik vind dat koppen 'karaktervol' moeten zijn en tegelijk herkenbaar.
Uiteraard ben ik trots als dan zie hoe groepen buitenkomen met mijn creaties.

Voor 1 grote groep moet ik een 80 blokken isomo versnijden.

Nog dit: in mijn 'agenda' is er nog wel plaats hoor!
Groepen die interesse hebben, mogen gerust contact opnemen..."



INFO

Telefoon: 0479/705977
Mail: matthias_de_waele@hotmail.com
Facebookpagina van Matthias zijn creaties: KLIK


Artikel met dank aan Matthias De Waele!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten