Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // Aalst Carnaval 2024 was een legendarische editie vol hoogtepunten! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel', maar ook alles wat erna kwam van 'Prijsuitreikingen' // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Vollédige Stoetfilms vanaf 2010! // Peter Van Keer, Seppe Baeten, Johan 'Droeven Badmoesj' Pessemier & Karel 'Sjalen' Van de Winkel, stelden zich voor als kandidaten-Prins 2025! Zo zijn er 4 gegadigden om de 71e Aalsterse Prins Carnaval te worden! De Prinsverkiezing vindt plaats op zaterdag 19 oktober 2024! // Op 5, 6 & 7 april genoot de Orendwoik van hun 41e Arendcarnaval, onder leiding van Prins Nico! // De hertrekking voor de 95e stoet is een feit! In de (voorlopige) versie zonder stoppende AKV's, is 't Es Noig de stoetopener en mogen De Snotneizen afsluiten! // Dit voorjaar bezochten we opnieuw de Carnavalsacademie. Zowel 'foamhoed maken' als 'isomo sculpturen'! // Steve van Carnavalskantine Halle 13 neemt afscheid van de job na 9 bijzondere jaren! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 2 april 2018

Aalst Carnaval 2019 - Michel Cleemput is Kandidaat-Prins! 'Bompa' Antoine verraste tijdens zijn goed geanimeerde 'Persconferentie'!


MICHEL VER 2019?

In een goedgevulde Sint-Annakring stelde Antoine Van der Heyden zich, op zaterdag 31 maart 2018, NIET voor als Aalsterse Kandidaat-Prins 2019!

Helemaal op het einde van een avond 'Persconferentie' vol liedjes en prachtig entertainment, in gezelschap van De Jefkes en Prins Pascal, kwam dé verrassing...

Niet Antoine, maar wél Michel Cleemput is Kandidaat-Prins!

*UPDATE* Michel is nu mogelijk Kandidaat in 2020 KLIK


Een apotheose, die heel wat monden deed openvallen.

Michel was eerder al Prins van 1971, 1973 en 1978. Een vierde titel zou een ongeëvenaard record zijn!

Michel zelf komt terug uit Tenerife en in Aalst wonen, zodat hij zou voldoen aan de voorwaarden om Kanidaat te mogen zijn. 

Hij wil er énorm veel plezier aan beleven, op zijn manier...

Bijna jaar na z'n eerste titel doet Michel Cleemput dus nog eens mee...

Silke Hermans was onze verslaggeefster ter plaatse....

BOMPA ANTOINE VER 2019


Een méér dan geslaagde avond, met 'meester-entertainer-zanger-verteller' Antoine Van der Heyden!

De Prins van 1974, maakte er een feestje van, dat de ganse 'Kring' deed meevieren en -zingen.





'OFFICIËLE MEDEDELING'

50 jaar De Jefkes in 2019 werd zo nog even benadrukt, maar na een avondje amusement, kwam de 'aap uit de mouw'...

Hét 'Persmoment van 2018', met dé verrassing...



Prins Antoine:
"Het is niet alleen een beetje liedjes zingen vanavond, maar nu efkes 'serieus', in het bijzijn van 2 'getuigen'...
Er is iets héél onverwachts gebeurd.

Op 19 maart ben ik in contact geweest met een goede kameraad van mij en die schreef: 'Antoine, ik had het idee opgevat, me nog eens aan te geven als kandidaat-Prins carnaval, maar nu kreeg ik het bericht dat u met hetzelfde idee zit. Ik weet niet of het een probleem zou zijn? Jaja, 'zot zèn doe giejne zjier', ik volg het wel op facebook, beste groeten...'
 

Ik heb geantwoord.. 'beste vriend, het is allemaal een super geslaagde, uit de hand gelopen grap geweest van De Jefkes, tijdens het Jefkesbal, een grap die wij op zaterdag 31 maart, met dit optreden van anderhalf uur, gaan stopzetten..."


Prins Antoine:
"De impact van deze stunt is onvoorstelbaar en onvoorspelbaar geweest. Iedereen geloofde dat ik het 'oud zot' in mijne kop heb, maar aan de andere kant hebben we met de Jefkes schitterende weken achter de rug... Veel brainstorming, toffe vergaderingen beleefd...

Maar nu back to reality... Misschien ga ik terug in de politiek? N-VA heeft nog plaatsen vrij blijkbaar, maar ja, ge moet 'een vraa' zijn... Ik zal raad vragen aan 'Bo'... Van Antoine naar Antoinette!
Het is mooi geweest, ik heb me te pletter geamuseerd...
 

En daarop antwoordde mijn contactpersoon: 
'Hallo Antoine, blij dat het een grap is... Aangezien ik meer in Aalst zal zijn en vanaf de zomer er ook terug mijn domicilie zal hebben... Ik ben zelfs al met de voorbereidingen bezig. Ge moogt het zeker aankondigen, wie ik ben, want ik geef mij aan'...

En de primeur is... Michel Cleemput is kandidoot-Prinsj!!"



Reportage: ©Silke Hermans  & Prins Antoine 1974 / De Jefkes

• Foto's: ©Silke Hermans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten