maandag 30 januari 2012

Groep in de kijker: AKV De Zjieverleppen


16 JAAR

16 jaar bestaat AKV De Zjieverleppen in 2018!
Tenminste onder die naam...


Deze groep was tot en met 2014 een Kleine Groep!
Frontman (& kandidaat-Prins 2016) 'De Cali' maakte via deze blog in augustus 2014 het nieuws bekend dat De Zjieverleppen Middelgroot worden vanaf 2015! KLIK

Het relaas van deze groep, is dat ze al enkele gedaantewissels ondergingen, maar het telkens weer 'overleefden'.

Ook hier schrijven we een mooi stukje carnavalsgeschiedenis...

GESCHIEDENIS

2003


2004


2005


2006


2007


2008


2009


2010-2019

2010




2011




2012

'Fiëstcomitoid in ganzenpas'




2013

'Onze veerzitter is crimineel'

• Presentatie Onderwerp: KLIK op DEZE LINK

• Stoet 2013: KLIK op DEZE LINK




2014

'Weirem of kaad, weir stoon paroot, ge kentj ons ni tegenagen as de stoet oitgoot'

• Presentatie Onderwerp: KLIK

• Stoet 2014: KLIK




2015: Middelgrote Groepen

'Oilsjt Tejootert'

• Presentatie Onderwerp: KLIK

• Stoet 2015: KLIK






• Terugblik / Vooruitblik: KLIK

2016

'Tes Ter Linjekes Oever'

AKV De Zjieverleppen:
"Er ligt al iets leuk op tafel, maar zoals ik al eens gezegd heb,
het is nu aan mijn opvolger 'Stoffels',
om me als voorzitter te vervangen tijdens mijn campagnejaar.
En wees maar zeker dat dit dik in orde zal komen!

Groeten, Cali vér 2016!" 



• Presentatie Onderwerp: KLIK

Carnavalaalstkoentje:
"Juni 2015 en ik kreeg het eerste stoetthema binnen..."

Cali: (voorzitter)
"Tes Ter Linjekes Oever hé vandejoor!
Maar ik moest het lanceren...
'De Cali' en zijn Zjieverleppen presenteerden
op onze barbecue al exclusief het eerste lintje...
Ge moest er dus bij zijn!"


Als Kandidaat-Prins was Cali een waardige Kandidaat en bewees dat je ook in alle vriendschap campagne kunt voeren!
Cali verloor de Prinsenverkiezing met amper 4 puntjes.
Het kleinste verschil ooit.


• Stoet 2016: KLIK




• Terugblik / Vooruitblik: KLIK

Cali (voorzitter):
"Wat telt voor mij is het geheel:
de inzet, stoet, kostuum, dans, wagen...
Alles moet gewoon kloppen.
Dat wil ik verder zien groeien naar 2017 toe.

In de 'C'..."
Onze droom is richting top 10 te gaan!"

BRAND

Op 27 april 2016 sloeg het noodlot toe!

Werkhallen 1 & 10 gingen volledig in vlammen op,
zo ook de prachtige wagens van AKV De Zjieverleppen...
Maar ook deze groep 'doet voesj'!


2017

'Mè Carnaval in 3017, tein goje wa zing!?'


• Presentatie Onderwerp: KLIK


Cali:
"Ik ben mijn 4e jaar voorzitter en we gaan voor de derde keer mee bij Middelgroot.
Het was mijn bedoeling om binnen de 5 jaar in de TOP 10 te geraken en dat zouden we graag zien lukken dit jaar...
Elke plaats beter is meegenomen...

Ik ben enorm trots op al mijn leden, die na de brand gigantische inspanningen hebben gedaan om te bereiken waar we nu staan!
Een groep die een onderwerp uitbouwde, waarbij we qua inspanning X3 of X4 zijn gegaan in volume wagenbouw en uitwerking, mét nog zorg voor afwerking en details!
De kostuums zijn prachtig en de show zal 'af' zijn, zéker weten..."


• Stoet 2017: KLIK




• Terugblik / Vooruitblik: KLIK

Cali:
"Carnaval 2018? Er liggen een paar 'ideeën', dat klopt.
Top 8 behaald, da's hopen op bevestiging.
We zijn met een 50 leden, met kids erbij 62.
Maar het is een hechte groep en ook in 2018 willen we dat bewijzen.
En we lanceerden onze eerste CD!!


Met de groeten van De Zjieverleppen"


• CD-Voorstelling 'Oilsjt, Ik Zing A Geren': KLIK


• De Zjieverleppen via 'Blog 2': KLIK

Fotomap Carnavalaalstkoentje, De Zjieverleppen:

                                     

Met dank aan AKV De Zjieverleppen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen