Welkom bij Carnavalaalstkoentje: uw dagelijkse portie Oilsjt Carnaval!! // De carnavalsstoet was van uitmuntend hoog niveau! Eirg, Bedesterd, De Schoitkitten en Pladasj wonnen élk in hun categorie! // De blog staat vol sfeerverslagjes: vanaf de 'Voorbereiding' en ons bezoek bij ALLE 71 de AKV's tot en met de Popverbranding en het 'Slotartikel'! // Aalst Carnaval 2024 was een plezante, vrij rustige editie! // Volg ook ons YouTube-kanaal 'Koentje75', met daarop veel nieuwe stoetclipjes, maar ook de Stoetfilms vanaf 2010! // Nico Poppe Leo is de 40e Arendprins! // Peter Van Keer stelde zich voor als Kandidaat-Prins Aalst 2025! // Ook het andere carnavalsnieuws zijn we niét vergeten! // Fan van de blog(s) & mediapartner AjoinPedia? Check dan zéker ook onze sociale media! // 'Weir leven mé giejl ons ❤️ vér Oilsjt Carnaval: aftellen naar de 95e editie op 2, 3 & 4 maart 2025!'

maandag 22 februari 2016

*INTERVIEW / REPORTAGE* Het Carnaval in Denderleeuw!

Foto: ©Carnavalaalstkoentje, foto 1 = Prinsentribune 2016

DENDERLEEUW

Carnaval Aalst heeft z'n status,
maar af en toe eens 'over de grenzen' kijken kan geen kwaad!

In 2012 kwam Blankenberge aan bod, als Vlaams Cultureel Erfgoed...

In 2013 volgden we Temse met hun wagens en de -vaak- Oilsjterse roots.

In 2014 gaven we op deze blog het woord aan Hans,
verbonden aan Carnaval Heist en nodigden hem uit een verslagje te schrijven over zijn ervaring.

Nog in 2014: 'Aalst', maar ook Carnavalaalstkoentje, 
bezochten het carnaval van Halle.
We maakten volgende reportage

In 2015 wilden we meer weten over Carnaval Zottegem:
Prins Wesz heeft  Aalsterse roots...

Ook in 2015 volgden we NKV Nie Geweun en Carnaval in Ninove.

En in 2016 keken we naar het Carnaval in Brugge & de link met Aalst.

STOET

Foto: ©Carnavalaalstkoentje, De Toerenbiejoekes feat. Oeverboeft

Flink wat gastgroepen en een ruime delegatie uit Aalst.

Met onder meer De Toerenbiejoekes, Oeverboeft, Lekken En Plekken, De Melkmoilen, Zjust Optoid & De Salongcarnavalisten!

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje


EIGEN GROEPEN

Prachtige kostuums van de Denderleeuwse DKV's

Daarbij ook wel het beste van de praalwagens uit de 'ruime omgeving'...

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje


GASTEN

Ook uit de Prinsenwereld kwam er volk af!

Foto's: ©Carnavalaalstkoentje

Prins Dennis van Aalst was er even, maar had nog andere verplichtingen.

ENRICO


Prins Enrico:
"Ik ben hier te gast op de tribune.
Maar iedereen kent me wel...
Carnaval was een mooie periode!
Ik ben trots dat ik nog steeds mijn liedjes kan brengen.
Ik heb alle rust- en verzorgingstehuizen bezocht en het geeft me een warm hart als ik al die blije gezichten dan zie.
Ook ben ik gelukkig dat zelfs de jeugd mijn liedjes nog kent.
Ze zijn tijdloos en makkelijk mee te zingen..."


JACKO


Prins Jacko:
"Ook ik was uitgenodigd door het organiserende Comité.
Mijn groep De Kontenbonkers is hier aanwezig in de stoet.
Mijn vrouw is hier al 15 jaar 'vaste klant'.

Ik heb veel steun gehad uit Aalst dit jaar en eigenlijk de ganse Leedse carnavalswereld.
Als je ziet hoe vaak we verbroederen en komen eten op elkaars eetfestijnen.
Aalst is een goede leerschool voor carnavalstalent (die cursussen...).
En ook Lede plukt daar de vruchten van,
want onze stoet mag zeker gezien worden!"


SANDY EN PATRICK

Foto: ©Carnavalaalstkoentje, Sandy & Patrick

Sandy:
"Uiteraard zijn we hier aanwezig!
4 van de carnavalsgroepen hebben kostuums waar we 'een handje' in hebben en dan wil je komen kijken wat en hoe ze dat brengen.
Vaak geven we een idee of model aan en werken zij verder uit.
Maar ik moet zeggen, het is een prachtige stoet!
Met veel mooie kostumering!"


Met dank aan Carnaval Denderleeuw en de geïnterviewden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten